افتتاح رسمی دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

افتتاح رسمی دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

ظهر روز دوشنبه ۱۰ خردادماه ۱۳۹۵ دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی با حضور مقامات و مسئولین ذیربط و همچنین علاقمندان و مشتاقان این بخش در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به صورت رسمی افتتاح گردید.

دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی با حضور آقایان دکتر نورا..زاده مدیرعامل صندق کارآفرینی امید نهاد ریاست جمهوری، دکتر سپهری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس موسسه کار و امور اجتماعی و دکترآقامحمدی رئیس شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و  همچنین جمعی از مسئولین شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی و دیگر میهمانان خارجی و داخلی و هیات همراه آنان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار نمود.

همچنین مهندس قنبری معاون نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان نیز در نمایشگاه فوق مسئولین مذکور را همراهی می نمودند.

مشارکت کنندگان در این بخش جدیدترین محصولات و کالاهای خود در رابطه با معرفی زنجیره تأمین صنعت بسته بندی را به معرض نمایش گذاشته اند.

 

افتتاح رسمی دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

سخنان مسئولین دولتی و فعالان در بخش خصوصی در مورد نمایشگاه صنعت بسته بندی

 

مصاحبه با جناب آقای دکتر آقا محمدی


ریاست شورای سیاست گذاری صنعت بسته­ بندی – تشخیص مصلحت نظامدکتر آقا محمدی


به مناسبت افتتاح دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی


برای داشتن یک صنعت موفق باید نهادی متشکل از بخش خصوصی و دولتی ایجاد گردد و با توجه به اینکه موضوع بسته بندی یک مسله چند وجهی بوده و در حوزه های مختلف کاربرد دارد لذا ایجاد، تحکیم و استمرار فعالیت این شورا بسیار لازم و برای کشور منشا تاثیر خواهد بود.


شورای سیاست گذاری متشکل از سازمان های خصوصی مرتبط در حوزه صنعت بسته بندی با هدایت و حمایت دولت با داشتن سه کمیته علمی، اجرایی و اطلاع رسانی تاکنون توانسته دستاورد های بسیار خوبی در سطح بین المللی پیدا نماید و انشا ا… بتواند این موفقیت های کسب شده در سطوح بین المللی را در سطح ملی عملیاتی نماید و باعث پیشرفت در این حوزه و در تمام بخش های مرتبط گردد .


– میزان پیشرفت صنعت بسته بندی ایران در چه وضعیتی بوده و ایران در این صنعت در مقایسه با کشور های دیگر در چه وضعیتی قرار دارد؟


موضوع بسته بندی در حال به دست آوردن جایگاه خود در کشور می باشد و در سال های اخیر و پیشرفت قابل قبولی مخصوصا در سال های اخیر داشته است که تقویت نهادهایی مانند شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی می تواند این موضوع را تسریع نماید. معذالک فاصله ما در حوزه بسته بندی از سایر کشورهای توسعه یافته زیاد است و باید تلاش مستمری صورت گیرد.


– تحریم ها چه تاثیراتی بر روی این صنعت داشته است و اکنون با رفع تحریم ها چه میزان گشایش در امور این صنعت ایجاد خواهد شد؟


قطعا ارتباط برقرار نمودن در حوزه اقتصادی با مدیریت مناسب می تواند در تبادل دانش فنی و افزایش بهره وری حوزه صنعت بسته بندی موثر واقع شود.


– در چه صنایعی بسته بندی توانسته است موفق عمل کند و در چه صنایع هنوز ضعف وجود دارد؟


در برخی از حوزه ها مانند صنعت غذا با توجه به ارزش افزوده بالاتر صنعت بسته بندی در این خصوص و نیازمندی های خاص این حوزه پیشرفت چشم گیرتری حاصل شده است و در بسته بندی میوه و صیفی جات به نظر می رسد عقب ماندگی بیشتر است.


– عضویت ایران در سازمان های بین المللی صنعت بسته بندی تاکنون چه وضعیتی داشته و این اقدام چه دستاوردهایی را برای صنعت ایران به دنبال خواهد داشت؟


با هماهنگی شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی و پیگیری های صورت گرفته در این خصوص عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه آسیایی (APF) صورت پذیرفت که برای توسعه صنعت در بازارهای جهانی مهم است.

 

سخنان دکتر اصغر نورا... زاده


مدیر عامل صندوق کارآفرین امید نهاد ریاست جمهوریدکتر اصغر نورا... زاده


به مناسبت افتتاح دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی


با توجه به اینکه ایران دومین کشور خاورمیانه از نظر وسعت و جمعیت بعد از کشورهای عربستان و مصر می باشد و از نظر ذخایر هیدروکربوی (نفت وگاز) رتبه چهارم و دوم را دارا می باشد . شایسته است در بازار کالا و خدمات هم سهم درخوری متناسب با این قابلیت ها و ظرفیت ها داشته باشد . پس باید به دنبال ایجاد جذابیت و مطلوبیت در محصولات تولیدی برای تحریک حس خرید مصرف کنندگان باشیم . اینجاست که نقش بسته بندی خودنمایی می کند . در کنار عواملی مانند مدیریت، کیفیت ، کانال های عرضه و تبلیغات ( Marketing Mix )‌ یک P ی دیگر هم بنام بسته بندی ( Packaging ) وجود دارد که اتفاقا در بازارهای امروزی علاوه بر ایجاد جذابیت به نوعی نمایانگر کیفیت و اصالت یک محصول نیز می باشد .


در کشور ما یکی از حلقه های مفقوده کسب و کارها در رسیدن به بازارهای جهانی موضوع بسته بندی است که بهتر است توسط فعالین همین صنعت تشکیلاتی برای ساماندهی این موضوع ایجاد شود و ترجیحا قدرت و ترکیب آن به گونه ای باشد که بتواند در تدوین قوانین و مقررات هم دخالت موثر داشته باشد تا منافع بلند مدت و استراتژیک ذی نفعان و حتی کشور تامین شود . این تشکیلات می تواند همان شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی باشد که با استفاده از تجارب جهانی و ظرفیت های داخلی گام های نخستین را محکم و با صلابت بردارد .


جایگاه صنعت بسته بندی کشور و فعالیت هایی که با انجام آنها توسط شورای سیاست گذاری امکان توسعه این صنعت را فراهم خواهد نمود.


جایگاه صنعت بسته بندی در رشد و پیشرفت تولید از بستر ایجاد تمایل برای خرید و افزایش ارزش افزوده بر هیچ کس پوشیده نیست، به عبارتی حلقه بسته بندی در زنجیره ارزش محصول بسیار کلیدی و به نوعی تکمیل کننده این زنجیره می باشد . بدین جهت در گام اول بحث فرهنگ سازی با هدف باور این موضوع بسیار مهم است که این نقش بیشتر بر عهده تولیدکنندگان است و یقینا موضوع فرهنگ سازی با آموزش نیز همراه خواهد بود .


در گام های بعد وضع قوانین و استانداردهای مرتبط با صنعت و تسهیل فضای پیاده سازی این قوانین است البته باید همه دستگاه های اجرایی هم در ایفای نقش و سهم خود با همه توان و قوا وارد میدان شوند .


صندوق کارآفرینی امید از ابتدای شکل گیری شورای سیاست گذاری با حضور جدی در این شورا و کمیته های تحصصی همواره حامی ایجاد و توسعه مرکزی برای رشد وترقی صنعت بسته بندی کشور بوده و بعد از این هم در چارچوب اختیارات و ضوابط داخلی خود با اقداماتی نظیر حمایت از شرکت بنگاه ها و صاحبان صنایع مرتبط در نمایشگاه های ملی و بین المللی، حمایت از ایده ها و طرح های برتر و برگزیده بسته بندی که در زنجیره ارزش محصول و افزایش ارزش افزوده آن سهیم می باشند و مسائلی از این دست، از این مهم غافل نخواهد بود

 

مصاحبه با جناب آقای دکتر سپهری


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت مؤسسه کار و رفاه اجتماعیدکتر سپهری


به مناسبت افتتاح دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی


-ضرورت ایجاد و اهمیت شورای سیاست گذاری در صنعت بسته بندی را بیان نمایید؟


برای پاسخ به نیازهای روز افزون کشور در بخش بسته بندی لازم است که برنامه ای جامع در این خصوص طراحی و اجرا شود . بنابراین هدف شورای سیاستگذاری عبارتست از:


تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در زمینه سیاست‌های کلان، خط‌مشی‌ها و برنامه‌های توسعه صنعت بسته بندی کشور بر اساس سند راهبردی و چشم انداز ترسیم شده ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای صنفی مرتبط با صنعت بسته بندی


– میزان پیشرفت صنعت بسته بندی ایران در چه وضعیتی قرار دارد و ایران در این صنعت در مقایسه با کشورهای دیگر در چه وضعیتی قرار دارد؟


صنعت بسته بندی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر، از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست بررسی آمارهای موجود در صنعت بسته بندی و مقایسه آن با کشورهای دیگر نشان می دهد که سهم ایران در صنعت جهانی بسته بندی بسیار ناچیز است. پائین بودن جایگاه ایران در صنعت بسته بندی و نبود چشم انداز روشنی از رشد این صنعت می تواند تبعات منفی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد. صنعت بسته بندی به عنوان توانمندساز بخش های اقتصادی عمل می کند. ضعف در این صنعت می تواند آسیب های جدی به سایر بخش های اقتصادی وارد سازد. این ضعف در نهایت باعث ضعف شرکت های ایرانی در بازارهای صادراتی و بازارهای داخلی شده و مزیت رقابتی چندانی نخواهند داشت .


– تحریم ها چه تأثیراتی بر روی این صنعت داشته و اکنون با رفع تحریم ها چه میزان گشایش در امور این صنعت ایجاد خواهد شد؟


در شرایط تحریم بیشتر ماشین آلات از چین وارد می شد و ماشین آلات اروپایی در حاشیه قرار گرفته بود. ما به دنبال ماشین آلات خوب و با کیفیت هستیم. صنایع بسته بندی می توانند با ایجادتغییرات لازم در ماشین آلات و تولید محصولات کیفی به تدریج جایگاه خود را در بازار به دست آورند. با رفع تحریم ها زمینه لازم برای تبادل تجارب، همکاری های فنی و اتصال خوشه های صنعتی به بازارهای جهانی فراهم می گردد.


– در چه صنایعی بسته بندی توانسته موفق عمل کند و در چه صنایعی هنوز ضعف وجود دارد؟


از آنجا که مواد غذایی در مقابل عوامل جوی و میکروارگانیزم ها فاسد می شود, بسته بندی در صنایع غذایی از اهمیت بالایی نسبت به صنایع دیگر بر خوردار است. هر چند صنعت در مواد غذایی در شکل جدید خود عمر چندان زیادی ندارد اما طی دهه های اخیر ما شاهد رشد این صنعت در کشورمان می باشیم.


صنایعی که مشخصات یک بسته بندی خوب و صادراتی را داشته باشند می توانند در این حوزه موفق باشند. بر اساس تعریف موسسه بین المللی بسته بندی، پوششی است که می تواند ظرف باشد، از کالا محافظت و نگهداری نماید، با خریدار ارتباط برقرار کند و اطلاعات را به او منتقل نماید، کالا را نمایش داده و سودمندی آن را نشان دهد.


وظیفه تبلیغاتی بسته بندی:


آنچه که بسته بندی به عنوان یک پارامتر تبلیغاتی در عرصه تجارت جهانی میتواند انجام دهد چیزی نیست جز ترغیب به خرید تکرار در خرید دور از ذهن نیست که کالایی شاید تنها به خاطر مناسب نبودن بسته بندی آن و به رغم کیفیت بالای خود کالا از گردونه رقابت تولیدکنندگان خارج شده است .


مشخصات بسته بندی:


دارا بودن تناسبات بین بسته بندی اولیه، ثانویه، حمل و نقل ، انبارداری و توزیع در بازارهای هدف قابلیت رقابت با سایرین در بازارهای هدف


با توجه به شاخص های تعیین کننده مصرف ( الگوی مصرف، فرهنگ، اقتصاد، زیباشناسی وشرایط اقلیمی بازار )


سهولت مصرف کالا توسط بسته بندی


مشخصات یک بسته بندی صادراتی:


مطابقت با بحث های زیست محیطی در بازارهای هدف


مطابق با قوانین مورد درخواست هر بازار اطلاع رسانی پویا و اعتماد پذیر


ایجاد هویت ایرانی از طریق بسته بندی کالا (به عنوان سفیر فرهنگی )


– دلیل کم توجهی به صنعت بسته بندی در کشور چیست ؟ و شورای سیاستگذاری صنعت بسته بندی در این خصوص چه راهکارهایی را در نظر دارد؟


باور نداشتن فعالان و سیاستگذاران بخش اقتصادی کشور نسبت به ضرورت توجه هرچه سریعتر به این صنعت و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور و نبود متولی و جایگاهی ساختارمند برای حل مسایل و معضلات این صنعت


– راهکارهای شورای سیاستگذاری:


تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان توسعه صنعت بسته بندی کشور بر اساس سند راهبردی


شناسایی مداوم نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدید‌های موجود در صنعت بسته بندی کشور


بررسی و تصویب برنامه‌های سالانه حوزه صنعت بسته بندی کشور


پیشنهاد بازنگری در ضوابط، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با صنعت بسته بندی برای تصویب توسط مراجع ذی‌صلاح


– با توجه به تأثیر این صنعت در جلب مشتری و بازاریابی و جایگاه آن در ایجاد ارزش افزوده برای محصولات ، شورای سیاست گذاری با چه راهکاری توجه صنعتگران را به بذل اهمیت بیشتر به این صنعت را در پیش گرفته است؟


افزایش آگاهی های عمومی در خصوص صنعت بسته بندی از طریق برگزاری نمایشگاه های سالانه ، دوره های آموزشی و غیره


ایجاد تشکل های مردمی صنعت بسته بندی برای برقراری و توسعه ارتباطات بین المللی و عضویت در سازمان جهانی بسته بندی در راستای دریافت کمک و استفاده از تجارب و اصول جهانی و وصل خوشه های صنعتی کشور به بازارهای جهانی


– مهمترین مشکلات این صنعت در چیست؟ برنامه های شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی برای توسعه این صنعت و انشاءالله پیشرفت کالای ایرانی با توجه به بسته بندی آن در بازارهای داخلی و جهانی چیست؟


باور نداشتن فعالان و سیاستگذاران بخش اقتصادی کشور نسبت به ضرورت توجه هرچه سریعتر به این صنعت و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور


نبود متولی و جایگاهی ساختارمند برای حل مسایل و معضلات این صنعت توسعه نیافتن ارتباطات بین المللی و استفاده از تجارب و اصول جهانی مانند سازمان بین المللی بسته بندی


نبود تحقیقات لازم و کافی و فقدان استفاده کاربردی از اندک مطالعات و پژوهش های انجام شده در این صنعت


عملکرد جزیره ای و اقدامات غیرمنسجم و وجود موازی کاری‌ها


نداشتن بانک اطلاعاتی منسجم، فقدان آمار و اطلاعات صحیح و یکپارچه از میزان تولید صنایع بسته بندی و جایگاه کشور در سطح بین الملل


نبود توجه لازم و کافی به صادرات غیرنفتی کشور و در مواردی هم صادرات فله ای محصولات کشاورزی و باغی.


– برنامه های شورای سیاستگذاری برای توسعه این صنعت:


فراهم کردن زیرساخت های توسعه صنعت بسته بندی


ایجاد متولی و جایگاهی ساختارمند در صنعت بسته بندی کشور با هدف حل مسایل و معظلات این صنعت


ایجاد تشکل های مردمی صنعت بسته بندی برای برقراری و توسعه ارتباطات بین المللی و عضویت در سازمان جهانی بسته بندی در راستای دریافت کمک و استفاده از تجارب و اصول جهانی و وصل خوشه های صنعتی کشور به بازارهای جهانی


حضور جدی در عرصه های بین المللی و سرلوحه قرار دادن الگوهای بین المللی و برقراری ارتباطات اثربخش در خارج از کشور حمایت از توسعه صنعت بسته بندی در داخل و صادرات محصولات به بازارهای خارجی به واسطه تمرکز بر این صنعت و توسعه و پیشرفت آن


ایجاد تعامل با دست اندرکاران این صنعت در بخش خصوصی و دولتی در داخل و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود به واسطه توانمندسازی آن ها و در صورت لزوم ظرفیت سازی در حوزه های مورد نیاز به واسطه مطالعه و بررسی جامع و یکپارچه


ایجاد شبکه ای فراگیر از صاحبان این صنعت در تمامی حوزه‌های صنعت بسته بندی


داشتن نگاه کلی به جای نگاه بخشی به این صنعت، مطالعه و تحقیق درباره نیازهای مشتری و تکنولوژی های در دسترس توسط بنگاه‌های اقتصادی برای طراحی های مناسب بسته بندی در خصوص کمک به رقابت پذیری کالاها در بازار های داخلی و خارجی فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه گذاران بین المللی صنعت بسته بندی در داخل کشور به ویژه در مناطق آزاد تجاری برای انتقال تکنولوژی و فناوری و تقویت و توسعه این صنعت تا ابتدا با بسته بندی های مناسب محصولات و صادرات آن ها از صادرات فله ای کالاها جلوگیری کرده و سود بیشتری داشته باشیم.


سپس با واردات فله ای محصولات کشورهایی که از صنعت بسته بندی مناسبی برخوردار نیستند، به مناطق آزاد کشور (برای استفاده از مزایا و تسهیلات این مناطق) و اعمال بسته بندی های مناسب، دوباره این محصولات را با ارزش افزوده بیشتر از همان مناطق به کشورهای دیگر صادر کنیم؛ یعنی همزمان از واردات و صادرات در راستای رشد اقتصادی استفاده بهینه کرده و صاحب نام و نشان تجاری (برند) در نزد مشتریان خارجی باشیم.


تمرکز بر محصولات فناوری که در سطح جهانی توان رقابت داشته باشند و بتوانند به عنوان عامل نوآوری در این صنعت عمل کنند تمرکز بر روش ها و فناوری های تأثیرگذار بر این صنعت بویژه روش ها و فناوری های مرتبط با بهداشت و سلامت توجه به تولید مواد اولیه بسته بندی سازگار با محیط زیست تمرکز بر فناوری ها و محصولاتی که به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند


تمرکز بر ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی که کارایی بالایی دارند ، مصرف انرژی آنها کمتر است و دارای دقت بالایی هستند.


با توجه به اهمیت صنعت بسته بندی و با هدف حساس سازی و افزایش کیفیت بسته بندی محصولات و استفاده از دانش روز بسته بندی ، تندیس برترینهای صنعت بسته بندی به تولید کنندگان با بسته بندی برتر از لحاظ زیبایی و کیفیت اعطا گردد.


انتظار می رود با اتخاذ راهکارهای فوق، شاهد رشد و توسعه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های مفقوده صنعت و زنجیره تأمین، توزیع و عرضه و همچنین یکی از راهبردی ترین مسیرهای حرکت شتابان کشور به سمت توسعه تجاری و اقتصادی باشیم.


– عضویت ایران در سازمان های بین المللی صنعت بسته بندی تا کنون چه وضعیتی داشته و این اقدام چه دستاوردهایی را برای صنعت ایران به دنبال خواهد داشت؟


عضویت ایران در سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بسته بندی و فدراسیون آسیایی بسته بندی با اهادف ذیل صورت گرفته است:


دریافت کمک و استفاده از تجارب و اصول جهانی و وصل خوشه های صنعتی کشور به بازارهای جهانی


مبادله تجارب فنی با کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی


انجام بازدید از کشورهای خارجی با ارسال گروه های بازدید از کشورهای موفق


افزایش توجه به تعالی شرکت های فعال در این صنعت از طریق اعطای جوایز ویژه بسته بندی


تمرکز بر محصولات فناوری که در سطح جهانی توان رقابت داشته باشند و بتوانند به عنوان عامل نوآوری در این صنعت عمل کنند


تمرکز بر ماشین آلات و تجهیزات بسته بندی که کارایی بالایی دارند ، مصرف انرژی آنها کمتر است و دارای دقت بالایی هستند. با توجه به اهمیت صنعت بسته بندی و با هدف حساس سازی و افزایش کیفیت بسته بندی محصولات و استفاده از دانش روز بسته بندی ، تندیس برترینهای صنعت بسته بندی به تولید کنندگان با بسته بندی برتر از لحاظ زیبایی و کیفیت اعطا گردد. انتظار می رود با اتخاذ راهکارهای فوق، شاهد رشد و توسعه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های مفقوده صنعت و زنجیره تأمین، توزیع و عرضه و همچنین یکی از راهبردی ترین مسیرهای حرکت شتابان کشور به سمت توسعه تجاری و اقتصادی باشیم.

 

پیام جناب آقای مهندس افخمی


معاون وزیر و مدیرکل سازمان توسعه تجارت مهندس افخمی


به مناسبت افتتاح دومین جشنوراه برترین ها در صنعت بسته بندی


در حال حاضر کشور ما در موقعیت حساسی قرار دارد. از یک طرف منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در باب اقتصاد مقاومتی و تلاش های دولت برای استفاده بهینه از فرصت های پیش آمده در فضای پساتحریم موقعیت حساسی را برای کلیه بازیگران موثر در فضای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.


با توجه به رویکرد اصولی دولت در زمینه افزایش سهم ایران در تجارت جهانی و حفظ تراز مثبت تجاری نیاز به حرکت های بنیادین و حساب شده را بیش از پیش ضرورت بخشیده است. برای حضور موثر در فضای تجارت جهاتی و حفظ بازارهای صادراتی ، باید محصولات تولیدی ایران با استاندارد بالا و در سطح استانداردهای جهانی تولید شود. علاوه بر این موضوع بسته بندی در ارائه محصولات، نفوذ در بازار و حفظ و توسعه بازار محصولات بسیار نقش دارد. امروزه شرکت های برتر دردنیا زمان قابل توجهی را برای طراحی بک بسته بندی اصولی و کاربردی تخصیص می دهند. شاخص های نظیر زیبایی، قابلیت محافظت و نگهداری، سازگاری با محیط زیست، سهولت در حمل و نقل و… برخی از شاخص های یک بسته بندی استاندارد است.


از این روی صنعت بسته بندی کشورمان نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت با دیگر کشورهای دنیا دارد. ما باید در فضای تعامل پیش آمده خود را به سرعت به سطح اول استانداردهای بسته بندی در دنیا برسانیم و برای ورود به بازارهای جدید و توسعه بازارهای فعلی تلاش بسیاری کنیم.


خوشبختانه طی چند سال اخیر با تشکیل شورای بسته بندی ایران، صنعت بسته بندی ایران رشد پویاتر از گذشته است. اوج کارکرد این شورا، عضویت ایران در دو سازمان بزرگ و معتیر WPO و APF بوده است. این عضویت از چند منظر بسیار مهم است: اولا خود یک نوع دیپلماسی فعال و نشانی برای برون رفت از فضای تحریم و ورود به فضای تعامل جهانی دارد. ثانیا این رویداد حاکی از ظرفیت های بالای بومی کشورمان می باشد. ثالثا ما اکنون می توانیم با تاکید بر استعدادهای بومی و تجربیات کشورهای صاحب صنعت در دنیا، صنعت بسته بندی خود را ارتقاء دهیم.


حال جشنواره برترین های بسته بندی محلی برای ارتقای عملی صنعت بسته بندی کشور است. این جشنواره می تواند بخش های مختلف دولتی را با هم هماهنگ تر کند، امکان تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی و دولتی را فراهم نماید، بخش خصوصی را با هم همگرا تر کرده و زمینه تعامل هر چه بیشتر فعالان این صنعت کلیدی را با سازمان های بین المللی فراهم کند.


این رویداد مهم را به فال نیک می گیریم و امیدوارم این جشنواره بهار صنعت بسته بندی ما باشد.

 

پیام جناب آقای دکتر حسین اسفهبدی


معاون وزیر،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی ج­ا­ا. دکتر حسین اسفهبدی


به مناسبت افتتاح دومین جشنوراه برترین ها در صنعت بسته بندی


شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران یکی از فعال ترین بخش های دولتی در توسعه تجارت است. اساسا نمایشگاه ها یکی از مهمترین فضاهای ممکنه برای تعامل هر چه بیشتر بخشهای عرضه و تقاضا در بازار است. بر همین اساس سالانه تعداد قابل توجهی نمایشگاه با موضوعات متفاوت در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. همواره موضوع نحوه ارائه و بسته بندی محصولات یکی از مهمترین مزیت های رقابتی شرکت ها برای جلب نظر بخش تقاضا بوده است.


با توجه به مسئولیت شرکت نمایشگاه های بین المللی در این زمینه، با رصد شرکت های فراوان داخلی و خارجی می توان به سادگی متوجه شد، هرچند خوشبختانه صنعت بسته بندی در کشور ما رشد بسیار قابل توجهی کرده است، اما هنوز با استاندارهای بین المللی فاصله دارد. گاها محصولات تولید شده در کشور کیفیت بسیار بالایی داشته و نه تنها چیزی کمتر از محصولات مشابه خارجی ندارد، بلکه شاید برتری هم داشته باشد، اما به دلیل عدم حساسیت در زمینه طراحی یک بسته بندی کاربردی و استاندارد باعث می شود، شرکت های ایرانی در جذب بازارهای داخلی و خارجی ناموفق باشند.


اما اکنون شرایط ویژه ای در فضای صنعت و اقتصاد کشور وجود دارد. فضای ایجاد شده در پسا تحریم و همگرایی بیش از پیش نهادهای حاکمیتی زیر سایه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرصت های قابل توجهی پیش روی فعالان صنعت قرار داده است.


اگر ما قرار است در بازارهای بین المللی حضوری فعال داشته باشیم و سهم خود از تجارت جهانی را افزایش دهیم، یکی از مهمترین راه ها، ارتقای صنعت بسته بندی کشور است.


رویداد عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه آسیایی بسته بندی (APF) یک فرصت بسیار بزرگ است. ما می توانیم با توجه به ظرفیت های ملی این صنعت و استفاده از دانش، تکنولوژی و تجربیات کشورهای دارای صنعت بسته بندی، صنعت بسته بندی کشور را متحول کنیم. خوشبختانه دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی نماد عملی این تحول خواهد بود. ضمن آنکه همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه مهم اگروفود و اهمیت موضوع بسته بندی در صنایع غذایی، می تواند زمینه اثربخشی هر چه بیشتر صنایع غذایی و شناخت هرچه بهتر شرکت های بسته بندی نسبت به محصولات غذایی را فراهم نماید.


امیدوارم با همت بخش های دولتی، خصوصی و نمایندگان سازمان های بین المللی این جشنواره به اهداف متعالی خود برسد.

 

پیام جناب آقای مهندس محمد رضا مودودی


معاون کل سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مهندس محمد رضا مودودی


به مناسبت افتتاح دومین جشنوراه برترین ها در صنعت بسته بندی


اهمیت صنعت بسته بندی در صادرات به عنوان یکی از عملکردهای اصلی این حوزه که می تواند اثربخشی بالایی برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه و انشاالله در بلند مدت به کشورهای صاحب صنعت پیشرفته بسته بندی در این خصوص داشته باشد.


همچنین ایشان فرمودند: نمایشگاه‌های ایران به ویژه نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته باید آن قدر دارای جاذبه باشد، که بسیاری از کشورهای همسایه برای بازدید به کشور ما سفر کنند و این جشنواره می تواند شروعی تازه برای پیشبرد در چنین راهی باشد. مع ذالک این سازمان با انجام نشست خبری در تاریخ روز سه شنبه چهارم خرداد ماه ۱۳۹۵در تالار اصفهان سازمان توسعه تجارت گامی اصلی و اساسی در پیشبرد این موضوع خواهد داشت و ضمنا این مقام مسئول در حوزه صنعت بسته بندی مطرح نمودند که با حضور شرکت های فعال در حوزه صادرات در این جشنواره که از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد، گامی موثر در این خصوص برداشته خواهد شد.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی ایراندکتر غلامرضا سلیمانی


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور با تاکید بر اینکه بسته بندی یکی از مولفه های اساسی در بازار داخلی و خارجی است گفت: مشتری همواره به بسته بندی توجه دارد و یکی از موضوعاتی که ارتباط مستقیم با فروش و مشتری دارد بحث بسته بندی است.


وی با اشاره به اینکه صنعت بسته بندی در صنایع مختلف کشاورزی و صنعتی از اهمیت ویژه ای برخودار است گفت: در بازار های مختلف داخلی و خارجی رقابت برای گرفتن بازار بسیار تشدید شده بنابراین این صنعت بسته بندی است که می تواند در این بازار پر رقابت تعیین کننده باشد.


دکتر سلیمانی با تصریح اینکه صنعت بسته بندی هر روز اهمیت بیشتری می یابد اظهار داشت: در حال حاضر که بازارهای جدیدی مثل روسیه و دیگر کشور های همسایه به روی صادرات کالا های ایرانی باز شده است بحث بسته بندی اهمیت فراوان دارد و باید بسته بندی متناسب با فاصله های کشور ها مورد توجه قرار بگیرد و بتواند جوابگوی نیاز بازار برای مسیر های طولانی باشد.


وی از اجرای خوشه های بسته بندی در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: اولین خوشه صنایع بسته بندی در استان قزوین اجرا شده است.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور از تلاش برای هم افزایی بخش خصوصی در زمینه بسته بندی خبر داد و گفت: ما به عنوان بخش دولتی تلاش می کنیم از بخش خصوصی در جها هم افزایی حمایت کنیم و گرنه کار ما دخالت در کار صنعت بسته بندی که اغلب بخش خصوصی هستند نیست.


وی بر حمایت از جشنواره و نمایشگاه بسته بندی که از تاریخ دهم تا سیزدهم خرداد در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود تاکید کرد و افزود: خوشبختانه با دعوتی که از آقای پیرسون داشتیم در سال ۱۳۹۳ ظرفیت های خوب کشورمان به اعضای جهانی صنعت بسته بندی بویژه آقای پیرسون معرفی شد و به همین دلیل ایشان از پیوستن ایران به سازمان جهانی بسته بندی به شدت حمایت کردند و خوشخالیم که همزمان با برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بسته بندی بار دیگر به تهران می آیند و این فرصت مناسبی برای همه صنعتگران عرصه بسته بندی برای استفاده از فرصت های پیشروست.


دکتر غلامرضا سلیمانی به فرصت های بعد از برجام اشاره کرد و افزود: فرصت های بعد از برجام که به همت دولتمردان فراهم شده فرصت خوبی برای جهش صادرات و توسعه صنعت بسته بندی در کشور است و باید از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم.


وی بسیاری از مشکلات صنعت و صادرات را مشکل بسته بندی عنوان کرد و افزود: به دلیل ضعف بسته بندی و عدم توجه مناسب به این موضوع و صادرات فله ای باعث شده تا سود لازم از محصولات نصیب کشور های هدف شود و ما نتوانیم درآمد لازم را داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه پیوستن به به سازمان جهانی و همچنین سازمان آسیایی بسته بندی می تواند به افزایش سهم ارزش افزوده کشورمان تبدیل شود خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاهها و آموزش های کاربردی و تخصصی برای توسعه این صنعت در همایش و نمایشگاه بسته بندی بسیار اهمیت دارد.


کنسرسیوم های صادراتی و خوشه های بسته بندی حمایت می شوند.


وی از حمایت شش خوشه بسته بندی در کشور خبر داد و افزود: سیاست جدید ما حمایت از کنسرسیوم های صادراتی است که یکی از این موضوعات توجه به بهبود بسته بندی در صنعت بسته بندی است.


وی از ۱۲۰۰ واحد صادراتی فعال در عرصه صنایع کوچک خبر داد و گفت: در تلاش هستیم موضوع بسته بندی از سوی همه این شرکت ها مورد توجه قرار بگیرد و برای هم افزایی این واحد ها در عرصه بسته بندی تلاش می کنیم و از طرح های مختلف در این صنعت حمایت می کنیم.


تربیت تکنسین با همکاری انجمن


وی بر تربیت تکنسین در بخش صنایع بسته بندی تاکید کرد و افزود: یکی از برنامه ها در این زمینه ایجاد مدارس مورد نیاز برای استفاده از دانش و فناوری روز با همکاری انجمن صنایع بسته بندی با مسوولیت دست اندرکاران این انجمن از جمله مهندس فخر و تیم مستقر در این انجمن است.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور با اشاره به فرصت های پسابرجام و همچنین مقوله مهم اقتصاد مقاومتی گفت: هر دو این فرصت ها، فرصت های بسیار ذی قیمتی هستند و صنایع باید بتوانند هم از فرصت های جهانی و هم از فرصت های داخلی که با نگاه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته استفاده کنند که به نظر می رسد در این زمینه توجه به صنعت بسته بندی بسیار حائز اهمیت است و ما امور را در این زمینه تسهیل و حمایت می کنیم.


دکتر غلامرضا سلیمانی با تاکید بر افزایش صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلاری کالا ها در سال جاری تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی در راستای توسعه صادرات، اموزش، آموزش های مهارتی و برنامه کنسرسیوم ها می تواند با شبکه برگزاری نمایشگاه و همایش ارتباط برقرار نماید و از همه آنها حمایت کند و در این زمینه پیشقدم بوده و هستیم و از جشنواره صنعت بسته بندی حمایت می کنیم.


دکتر سلیمانی از فعالیت ۹۴۵ شهرک صنعتی در کشور خبر داد و افزود: همه واحد های مستقر در این شهرک ها می توانند از فرصت های جشنواره و نمایشگاه بسته بندی استفاده کنند چرا که همه آنها به نوعی با بسته بندی سر و کار دارند.


وی بر اجرایی کردن و حمایت از طرح های ارائه شده توسط این جشنواره تاکید کرد و گفت: منتظر پیشنهادات و ارائه طرح های خوب از سوی جشنواره بین المللی صنعت بسته بندی هستیم و از انها حمایت می کنیم.


معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور با اشاره به فرصت های پسابرجام و همچنین مقوله مهم اقتصاد مقاومتی گفت: هر دو این فرصت ها، فرصت های بسیار ذی قیمتی هستند و صنایع باید بتوانند هم از فرصت های جهانی و هم از فرصت های داخلی که با نگاه اقتصاد مقاومتی شکل گرفته استفاده کنند که به نظر می رسد در این زمینه توجه به صنعت بسته بندی بسیار حائز اهمیت است و ما امور را در این زمینه تسهیل و حمایت می کنیم.


 

جناب آقای مهندس وحدت


مدیر کل توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک های صنعتیمهندس وحدت


مهندس وحدت، مدیر کل توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک های صنعتی کشورگفت: بسته بندی دغدغه همه بنگاهها و حتی ارگان هاست و یکی از مشکلات در این زمینه جزیره ای عمل کردن است.مهندس سیاوش وحدت با تاکید بر پرهیز از جزیره ای عمل کردن در بحث بسته بندی تاکید کرد: نهاد ها و دستگاههای دولتی مثل جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت، دانشگاهها و انجمن ها باید با هم همافزایی نمایند و مدیریت صنعت بسته بندی را به بخش خصوصی واگذار کنند و خودشان از صنعت بسته بندی حمایت کنند.


وی بر تعامل با سازمان صنایع بسته بندی و دیگر نهاد های بین المللی تاکید کرد و افزود: عضویت ایران در این سازمان بسیار ارزشمند است و صنعتگران و صاحبان صنایع بسته بندی می توانند از این فرصت در جهت توسعه کسب و کار خود استفاده کنند و صنعت بسته بندی کشور را ارتقاء دهند.


مدیر کل توسعه صنعتی و فناوری صنعت بسته بندی را صنعتی فراموش شده در کشور توصیف کرد و افزود: متاسفانه بسته بندی در آخرین حلقه زنجیره ارزش قرار می گیرد و این در حالی است که امروزه بسته بندی در بسیاری از حوزه حرف اول را می زند و عدم توجه لازم به آن ضربه های غیرقابل جبرانی به تولید و صادرات و سودآوری محصولات می زند.


وی بر فرصت های پسابرجام اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه، همایش، مسابقه و دیگر برنامه های این جشنواره بین المللی مهمترین فرصت های صنعت بسته بندی در دوره پسابرجام برای صنعتگران است و باید از این رویداد به خوبی استفاده کنند.


مهندس سیاوش وحدت با دعوت از فعالان عرصه بسته بندی برای شرکت در این نمایشگاه و همایش بین المللی اظهار داشت: استفاده از تجارب ملی و بین المللی در این جشنواره برای فعالان و دست اندرکاران صنعت بسته بندی حیاتی است و نباد این فرصت را به راحتی از دست بدهند.وی افزود: در حال حاضر هیات های مختلف تجاری و اقتصادی از سراسر دنیا به کشورمان سفر می کنند و صنعت بسته بندی در معرفی محصولات کشورمان به طرف های خارجی نقش بسزایی دارد و باید در سطح بین المللی حرف برای گفتن داشته باشد.


مدیر کل توسعه صنعتی و فناوری به موضوع اشتغال و کارافرینی به عنوان یکی از ماموریت ها در توسعه صنعت بسته بندی اشاره کرد و گفت: صنعت بسته بندی تضمین کننده توسعه پایدار و زمینه ساز اشتغال پایدار است و می تواند مشکل بیکاری بسیاری از جوانان را حل کند.وی بر حمایت هر چه بهتر از این جشنواره اشاره و تاکید کرد و گفت: همواره از این جشنواره و این حرکت حمایت مادی و معنوی داریم و در این زمینه کوتاهی نمی کنیم.


صنعت بسته بندی تضمین کننده توسعه پایدار و زمینه ساز اشتغال پایدار است.


 

پیام جناب آقای دکتر میرخان


مدیر عامل شرکت پیکره و رییس هیات مدیره انستیتو بسته بندی ایران دکتر میرخان


به مناسبت افتتاح دومین جشنوراه برترین ها در صنعت بسته بندی


دکتر میرخان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری پیکره از ضرورت ایجاد دانشکده بسته بندی در کشور گفت و تاکید کرد: این دانشکده می تواند حلقه خوبی در ارتباط با جامعه علمی و بخش خصوصی و صنعت ایجاد کند.ایشان ضمن بیان حمایت شرکت پیکره از جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی و با اشاره به اینکه وی ارتباط مستقیم با ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه های بسته بندی و همچنین کارگروه های تخصصی محیط زیست را دارد اعلام نمود که هماهنگی و پیگیری لازم برای ترغیب و تشویق مجموعه های فوق الذکر را بعمل خواهد آورد.


وی همچنین آمادگی کامل برای ارائه مکان فیزیکی و ساختارهای مالی و معنوی برای توسعه منابع انسانی در این حوزه از صنعت را اعلام نمود. ایشان همچنین بیان داشتند: مسلما در سه دهه گذشته صنعت بسته بندی با توجه به پس رفت سالهای اولیه پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری نموده ولی این پیشرفت به دلیل عدم هدفمندی و نیازسنجی جامعه بیشتر جنبه تجاری داشته و به همین دلیل امروز صنعت بسته بندی ما از یک پیوستگی و انسجام برخوردار نیست و با صنایع مشابه در کشورهای پیشرفته و درحال پیشرفت قابل مقایسه نیست.


در دوره تحریم که نهایتا منجر به دوره رکود شد متاسفانه این صنعت هم با رکود مواجه گردید و روند رشد آن نه تنها متوقف که سیر نزولی طی نمود. در این دوره هم نگرش های مالی بر نگرش های تکنیکی و نیاز واقعی جامعه غالب شد و نهایتا منجر به این افول گردید. ما در صنعت غذایی علی الظاهر نسبت به سایر صنایع جاذبه های بیشتری را مشاهده می کنیم و به همین دلیل این بخش را موفق تر تصور میکنیم ولی واقعیت امر این است که عامل سنجش دقیق و آماری وجود ندارد و ما در تمام زمینه ها فضا برای ارتقاء و رسیدن به حد استانداردهای بین المللی زیاد داریم و بعد از تحریم ها بایستی بسته بندی استاندارد و بهینه مبنای عملکرد واحدهای صنعتی کشور گردد.


دلیل کم توجهی به صنعت بسته بندی عدم نهادینه شدن فرهنگ در این بخش است و تولیدکننده صرفه جویی را از این بخش آغاز می کند که بزرگترین و پرخسارت ترین اشتباه است.


مهمترین مشکل این بخش از صنعت موارد مختلفی است از جمله:نوسان قیمت ارز و عدم ثبات قیمت، عدم انتخاب مواد اولیه مناسب برای تولید محصولات بسته بندی، قیمت تمام شده بالا و از همه مهمتر عدم استاندارد کیفیت و محصولات بسته بندی و در نهایت اجبار تولید کننده به صرفه جویی در این بخش می باشد. عضویت ایران در سازمانهای جهانی و پیوستن به استانداردهای بین المللی مسلما عامل موثری برای انتقال فرهنگ بین المللی به ایران و زمینه ساز اصلاح ساختار فرهنگی در این بخش خواهد شد.

 

 

انعکاس افتتاح رسمی  دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در سیما ج­اا.

اخبار ساعت ۲۰ شبکه خبر:

متن خبر : امروز تهران میزبان دومین جشنواره برترین­ها در صنعت بسته بندی محل دائمی نمایشگاه می باشد. همزمان با نمایش مواد غذایی دومین نمایشگاه و جشنواره صنعت  بسته بندی نیز برپا شد با هدف ارتقاء و آشنایی با فناوریهای روز بسته بندی برگزار شد.

دکتر سپهری

 

 

دکتر سپهری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت موسسه کار و تامین اجتماعی

– صنعت بسته بندی می تواند از ذخیره مواد غذایی ، میوه ها و همه کالاها رو افزایش بدهد و صادرات غیر نفتی ها را به دوبرابر افزایش دهد.

دکتر پیرسون دبیر کل سازمان جهانی بسته بندیدکتر پیرسون

دبیر کل سازمان بین المللی بسته بندی هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و صنعت بسته بندی ایران را رو به رشد توصیف کرد ،پییرسون دبیر کل سازمان بسته بندی: درحال حاضر صنعت بسته بندی ایران قابل قبول است ایران عضو سازمان بسته بندی جهانی و در حال طی کردن راههای پیشرفت در این صنعت میباشد .

من خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم موفق­های بیشتری از شما ببینم  که نشان از این است که راه خوبی را پیش گرفته­اند. سیاست­گذاری­ در این راستا بسیار خوب پیش می­رود و مورد تایید ما است. لازم است که تصویر بسته­بندی در دیدگاه مردم تغییر کند که آن را به عنوان ضایعات نبینند بلکه به عنوان یک ضرورت نگاه کنند.

دکتر آقا محمدی

دکتر آقا محمدی رئیس شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی-مجمع تشخیص مصلحت نظام

الان ضعفی که در صنعت بسته­بندی ما وجود دارد این است که به صورت یک زنجیره و صنعت دیده نشده است اما به صورت جداگانه موقعیت خوبی داریم اما جدا جدا جوابگو نیست زیرا از طراحی شروع شده تا نهایت که جمع­آوری چیزی است که به تولید رسیده بنابراین کل این مجموعه را باید باهم دید. این نشست­ها برای این است که: ۱- صنعت بسته بندی به عنوان یک صنعت پیش رونده  دیده شود، ۲- بتواند تکنولوژی جهانی را جذب کند، ۳- بومی­سازی تکنولوژی را انجام دهد، ۴- فرهنگ ایرانی را در بسته­بندی نشان دهد، ۵- حتی فرهنگ بومی را در بسته ­بندی برای افزایش فروش استفاده شود. این موارد نیاز به آموزش و دانشکده و آزمایشگاه­های جامعی که از لحاظ استاندارد کاملا مورد تایید باشد، دارد زیرا اگر بسته ­بندی مناسب نباشد می­تواند مواد داخل آن را فاسد کند. از لحاظ اقتصادی نیز باید به صرفه باشد.

مصاحبه با تولید کنندگان :

هندس طهرانی

تولید کننده ماشین آلات صنعت بسته­ بندی شرکت تهران

 

آقای مهندس طهرانی

صنعت بسته بندی ما در حال حاضر رو به رشد می باشد و احتیاج دارد که شرکتها وابسته، ما را تامین کنند.

 

انعکاس افتتاح رسمی  دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در صدا ج­.ا.ایران

رادیو پیام بخش خبری ساعت ۱۵:۰۰ مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ IYTRRE
دومین نمایشگاه و جشنواره شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی در محل نمایشگاههای بین اللمللی تهران گشایش یافت این نمایشگاه ۴ روز با حضور شرکت داخلی برگزار شده است .
رادیو سلامت بخش خبری ساعت ۷:۰۰ UTYTRS
دومین نمایشگاه و جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در محل نمایشگاههای بین اللمللی تهران گشایش یافت این نمایشگاه در چهار روز و با حضور شرکت داخلی برگزار شده است .
رادیو ایران ساعت ۷:۰۰ و ۱۱:۰۰ صبح GHFGDS
بیست وسومین نمایشگاه تخصصی در زمینه صنایع کشاورزی ،مواد غذایی و ماشین آلات و صنایع واسته و دومین نمایشگاه و جشنواره شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی در محل نمایشگاههای بین اللمللی تهران گشایش یافت این نمایشگاه ۴ روز با حضور شرکت داخلی برگزار شده است .سعادتی پور سخنگوی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران می گوید:

سه نمایشگاه تخصصی در زمینه صنایع کشاورزی ،مواد غذایی و ماشین آلات و صنایع واسته ۷۱۰ شرکت ایرانی و ۷۴۶ شرکت خارجی از ۶۴ کشور جهان محصوات و دستاوردهای خود را تولید انواع فراورده های ماشین آلات صنایع بسته بندی نهادهای کشاورزی و ادوات و محصولات جانبی در سه گروه ایران فود ،ایران فوتک و ایران اکرو را و همچنین نمایشگاه جانبی همایش شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی نیز تعداد ۳۰شرکت داخلی بزرگ حضور داشته که مشاهده کنندگان جدیدترین محصولات خود را در رابطه با معرفی زنجیره تامین صنعت بسته بندی را به معرض نمایش خواهد گذاشت این دونمایشگاه تا روز ۵ شنبه ۱۳ خرداد از ساعت ۱۰صبح لغایت ۶ بعداظهر پذیرا یعلاقه مندان و متخصصین گرامی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران می باشد.

رادیو رادیو تهران اخبار ساعات ۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ JHFDF
بیست وسومین نمایشگاه تخصصی در زمینه صنایع کشاورزی ،مواد غذایی و ماشین آلات و صنایع واسته و دومین نمایشگاه و جشنواره شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی در محل نمایشگاههای بین اللمللی تهران گشایش یافت این نمایشگاه ۴ روز با حضور شرکت داخلی برگزار شده است .سعادتی پور سخنگوی شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران می گوید:

سه نمایشگاه تخصصی در زمینه صنایع کشاورزی ،مواد غذایی و ماشین آلات و صنایع واسته ۷۱۰ شرکت ایرانی و ۷۴۶ شرکت خارجی از ۶۴ کشور جهان محصوات و دستاوردهای خود را تولید انواع فراورده های ماشین آلات صنایع بسته بندی نهادهای کشاورزی و ادوات و محصولات جانبی در سه گروه ایران فود ،ایران فوتک و ایران اکرو را و همچنین نمایشگاه جانبی همایش شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی نیز تعداد ۳۰شرکت داخلی بزرگ حضور داشته که مشاهده کنندگان جدیدترین محصولات خود را در رابطه با معرفی زنجیره تامین صنعت بسته بندی را به معرض نمایش خواهد گذاشت این دونمایشگاه تا روز ۵ شنبه ۱۳ خرداد از ساعت ۱۰صبح لغایت ۶ بعداظهر پذیرا یعلاقه مندان و متخصصین گرامی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران می باشد.

 

انعکاس افتتاح رسمی  دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در فضای مجازی :

 

 

انعکاس افتتاح رسمی  دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی در جراید :

 

 

 

 

 

Copyright © packagingfestival.ir | Developed by Web Gostar San'at.