همایش دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

دکتر اصغر نورا..زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری

عضویت ایران در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) در آینده ای نزدیک سبب ایجاد توسعه بیشتر در کشور و ایجاد ارزش بالاتری برای محصولات داخلی باشد.

P.F010

با توجه به نقشی که بسته­­ بندی در ایجاد ارزش افزوده دارد و با فرصت پسابرجام که در کشور ایجاد شده می­توانیم نقش قابل توجهی را برای تولید محصولات داخلی ایجاد کنیم. اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف و شعارهایی است، همه ما به لحاظ کارشناسی به آن اعتقاد داریم بنابراین می­ توانیم سیاست­ های اقتصادی کشور را بگونه ­ای تعیین کنیم که مبتنی بر تولید داخل باشد که قادر به ایجاد ارزش برای کشور باشد. یک بعد اقتصاد مقاومتی بعد برون­گرایی است یعنی تولیدات داخلی باید قابل رقابت با تولیدات خارجی باشند و فرآیند بسته ­بندی می­تواند محصول ما را قابل رقابت ­پذیری با محصولات مشابه خودش در سطح بین ­المللی کند. برای نیل به این مهم بسته ­بندی به لحاظ طراحی باید در سطح مورد قبولی باشد و محصولات نیز باید از لحاظ کیفی قابل قبول باشند. امیدواریم که این نشست­ ها، جشنواره­ ها و این عضویت ایران در سازمان جهانی بسته­ بندی (WPO) در آینده ­ای نزدیک سبب ایجاد توسعه بیشتر در کشور و ایجاد ارزش بالاتری برای محصولات داخلی باشد. ما به عنوان صندوق کارآفرینی امید که یکی از بخش ­هایی هستیم که از تولیدات و کسب و کارهای خرد و کوچک حمایت می­کنیم.

با توجه به اینکه یکی از اشکالاتی که در نظام تولید وجود دارد ضایعات بیش از حد در تولید است، امیدواریم که بتوانیم با حمایت مالی، تجهیزات و تکنولوژی متناسب با کسب و کارهای داخل ایران را توسعه دهیم.

P.F062

یک بعد اقتصاد مقاومتی بعد برون گرایی است یعنی تولیدات داخلی باید قابل رقابت با تولیدات خارجی باشند و فرآیند بسته بندی می تواند محصول ما را قابل رقابت پذیری با محصولات مشابه خودش در سطح بین المللی کند.

امیدواریم این نشت موجب توسعه دانش ما در حوزه بسته­ بندی و خصوصا آموزش افرادی شود که بسته­ بندی محصولات داخلی را برای حضور در بازارهای جهانی ارتقا دهند. از آقای مهندس فخر که این فرصت و نشست را ایجاد کردند، سپاسگزاریم و امیدوارم در آینده ­ای نزدیک بتوانند تحولی در صنعت بسته­ بندی ایران ایجاد کنند.

دکتر سپهری معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیریت مؤسسه کار و تأمین اجتماعی

بسته بندی ابرازی مناسب برای بازاریابی موفق در راستای توسعه صادرات غیر نفتی کشور

P.F017

جشنواره برترین­ ها در صنعت بسته­ بندی برای فعالان صنعت بسته­ بندی فرصت مقتنمی است که راجع به نقش بسته­ بندی در اقتصاد مقاومتی بحث شود. خوب است که به این موضوع مهم و اینکه بسته­ بندی چه نقشی را می­ تواند در این مهم داشته باشد، بپردازیم. اقتصاد مقاومتی به معنی مقاوم سازی اقتصاد ملی در مقابل شوک­ های داخلی و خارجی برای دست یابی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ با یک رویکرد تاب آور، عدالت محور، دانش بنیان، مردمی، برون­گرا و درون­زا است. برون­گرایی یعنی صادرات غیرنفتی، برون­گرایی یعنی جذب سرمایه خارجی، برون­گرایی یعنی تعامل با دنیا، برون­گرایی یعنی توسعه و انتقال تکنولوژی و فناوری، یعنی گسترش تعاملات و ارتباطات در جهت پیشرفت اقتصاد کشور لذا دنبال یک اقتصاد ریاضتی یا یک اقتصاد بسته نیستیم.

بسته بندی موفق باید فرهنگ ایرانی به سرعت انتقال دهد

اگر از بسته­ بندی صحبت می­ کنیم باید بدانیم چه نقشی در اقتصاد صادرات غیر نفتی و در بازاریابی موفق چه نقشی می­ تواند داشته باشد، بسته بندی در صحنه رقابت چه سهمی را می­ تواند برای ارزش افزوده ما داشته باشد. پس بسته بندی ابرازی مناسب برای بازاریابی موفق در راستای توسعه صادرات غیر نفتی کشور مطرح می­ شود. تغییر و تحولاتی که در  زیر ساخت­های صنعت بسته­ بندی رخ می­ دهد، باید برای کاهش هزینه­ های بسته­ بندی کمک کند. رفتارهای مصرفی جوامع بشدت در حال تغییر است در همه کشورها فناوری­ های نوین رفتارهای جدیدی را ایجاد کرده است، بازارها درحال دگرگونی است استانداردهای مستمری در زمینه محیط زیست، بسته­ بندی، بهداشت، سلامت در حال شکل­ گیری است.ما نیازمند این هستیم که صنعت بسته ­بندی­مان را با این نوآوری­ ها، با طراحی­ های جدید، با گرافیست­ های جدید و مسایلی از این دست به سمت جذابیت­ های ظاهری، جذابیت­ های کیفی به پیش ببریم و صنعت بسته­ بندی باید خودش را با این رفتارهای جدید، فناوری­ های جدید همخوان و هم راستا کند. امروز با عضویت ایران در سازمان جهانی بسته­ بندی و اتحادیه بسته­ بندی آسیایی زمینه ­ای فراهم شده که دانش تخصصیمان را ارتقا دهیم. ما نیازمند آزمایشگاه­ های مفصلی برای بسته­ بندی، مرکز تحقیقات و توسعه بسته­ بندی، دانشکده تخصصی بسته­ بندی برای تربیت نیروی انسانی متخصص هستیم. ما خواستار کمک از صنعتگران بخش خصوصی تا هر یک بخشی از فرایند را تکمیل کنند، برای مثال کارخانجات می­ توانند آزمایشگاه صنعت بسته ­بندی را شکل دهند.

به طور خلاصه بسته بندی یک رسانه برای شناسایی برتری یک محصول در بازار رو به رشد است. در حوزه بازاریابی برای اینکه این رسانه بتواند جایگاه خودش را پیدا کند باید به سابقه تاریخی خودمان نگاه کنیم.

موضوع مهم دیگر این است که در کشورمان از لحاظ ترانزیت و حمل ونقل در منطقه نقش خودش را ایفا می­کند  و قصد داریم با گسترش رشته­های صنایع ریلی، حمل و نقل دریایی، حمل ونقل هوایی را نیز توسعه دهیم. بنابراین باید بسته­بندیمان را متناسب با حمل و نقل نوین شکل دهیم. جابجایی مواد، مصالح،
بسته­بندی، طراحی، تخلیه، بارگیری نیازمند بسته­بندی­های انعطاف­پذیر است. امروزه ارتباط محیط زیست با بسته­بندی بسیار مهم شده است لذا ما باید خطرات زیست محیطی را درک کنیم و محافظت از کالا و محصول را در بسته­بندی متناسب با شرایط زیست محیطی فراهم کنیم.

به طور خلاصه بسته بندی یک رسانه برای شناسایی برتری یک محصول در بازار رو به رشد است. در حوزه بازاریابی برای اینکه این رسانه بتواند جایگاه خودش را پیدا کند باید به سابقه تاریخی خودمان نگاه کنیم.

ما سابقه تاریخی گسترده ­ای در این زمینه داشتیم شاید سابقه تاریخی بسته ­بندی به شش یا هفت هزار سال پیش می­ رسید. زمانی که بسته­ بندی­ ها در کشور ما از چوب بود و یا زمانی که از ظروف گلی و سفالی برای بسته­ بندی استفاده می­ کردیم. با این سابقه تاریخی برای طراحی و تغییر ساختار بسته­ بندی می­ توانیم از همه دانشکده­ های هنر، دانشکده­ هایی که روی گرافیک کار می ­کنند و دانشگاه­ هایی که کارآفرین هستند، برای جذابیت­ های گرافیکی، نرم­ افزارهای مناسب، حفاظت از محصولاتمان و هویت بخشی برندهای تجاریمان، ارتقای برندهای بومی و افزایش طول عمر برندهای ایرانی و تجاری کمک بگیریم. در این همایش بخش­های مختلف صنعت بسته­ بندی از جمله کاغذ و مقوا، سلولز، چوب، شیشه، پلیمر، پلاستیک، فلزات، سفال، همه بخش­هایی که به نحوی به صنعت بسته­ بندی مربوط می­ شوند، حضور دارند.

در این همایش بخش های مختلف صنعت بسته بندی از جمله کاغذ و مقوا، سلولز، چوب، شیشه، پلیمر، پلاستیک، فلزات، سفال، همه بخش هایی که به نحوی به صنعت بسته بندی مربوط می شوند، حضور دارند.

در صنعت بسته­ بندی باید با ویژگی­ های یک بسته­ بندی موفق آشنا باشیم، یک بسته­ بندی موفق باید قادر باشد:

  1. در بازارهای جهانی جلب اعتماد و توجه کند
  2. بین کالاهای ما و کالاهای رقیب تمایز ایجاد کند
  3. هویت کالاهای ایرانی را با فرهنگ ایرانی به سرعت انتقال دهد
  4. در حافظه مشتری ماندگار باشد
  5. بر ارزش کالا بیفزاید یعنی باید ارزش افزوده ایجاد کند
  6. مشتریان را ترغیب به خرید کند
  7. رضایت مشتری را در سر لوحه کار خود قرار دهد.

بنابراین باید به شکل، کیفیت، اندازه، نیازهای مصرف­ کننده، انعطاف­ پذیری موادی که استفاده می­ شود، ملاحظات زیست محیطی، رعایت فرهنگ و اخلاق، تسهیل در حمل و نقل، انبارداری و انواع کاربردهایی که ممکن است یک بسته داشته باشد، توجه کنیم. با بسته بندی مناسب باید:

  1. برای بارگیری در کشتی، کانتینرها، پالت­ ها بدانیم که حجم و اندازه بسته­ هایمان چگونه باشد تا فضای کمتری گرفته و فضای پرت نداشته باشیم
  2. هزینه­ های بسته­ بندی را کاهش دهیم.

این همایش و نمایشگاه­ به فرهنگ­سازی در کشورمان بین فعالان بسته­ بندی کمک می­کند؛ برگزاری این کارگاه­ های آموزشی دانش بسته­ بندی را ارتقا می­ دهد؛ این جشنواره­ ها فرصتی است برای تبادل اطلاعات و تبادل تجربیات؛ این جلسات هم اندیشی، هم افزایی می­ تواند انرژی ایجاد کند و مسابقات طراحی می­ تواند از تمام دانشجویان و هنرمندان برای ارائه طرح­های بهتر کمک بگیرد همانطور امسال هم بیش از ۲۰۰ طرح برای مسابقات بین­ المللی و داوران ارسال شده و تعدادی از این طرح­ ها انتخاب شده است.. ما نیازمند بانک اطلاعاتی فعالان بسته­ بندی هستیم یعنی یک بانک اطلاعاتی برای ارتباط با وزارت­خانه­ های مختلف که شامل اطلاعاتی از تمام مشخصات تمامی فعالان در یک انجمن فراگیر باشد. پیشنهاد می­کنم برای اعضای صنعت بسته­ بندی در راستای هم­افزایی، تبادل تجربیات و دانش ­افزایی باشگاهی ایجاد شود، این باشگاه می­تواند فرصتی برای استفاده از تجربیات منطقه ­ای و بین ­المللی ایجاد کند. امیدوارم که صنعت بسته­ بندی برپایه­ ای باشد که نقش خودش را به عنوان یک صنعت پیشتاز در اقتصاد مقاومتی ایفا کند و بتوانیم در مدت کوتاهی عملکرد خوبی را ارائه کنیم و یکی از صنایع پیشتاز در اقتصاد مقاومتی باشیم.

ما نیازمند بانک اطلاعاتی فعالان بسته بندی هستیم یعنی یک بانک اطلاعاتی برای ارتباط با وزارتخانه های مختلف که شامل اطلاعاتی از تمام مشخصات تمامی فعالان در یک انجمن فراگیر باشد. پیشنهاد می کنم برای اعضای صنعت بسته بندی در راستای هم افزایی، تبادل تجربیات و دانش افزایی باشگاهی ایجاد شود، این باشگاه می تواند فرصتی برای استفاده از تجربیات منطقه ای و بین المللی ایجاد کند.

دکتر آقامحمدی ریاست شورای سیاست گذاری صنعت بسته بندی (مجمع تشخیص مصلحت نظام)

مطمئنم شما جز گروه هایی خواهید بود که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی در کشور پیاده میکنید.

P.F038

هر کسی در هر کاری که هست باید به همان اندازه که از او توقع دارند، محصول بچیند. نوع نگاه به هر رشته­ای تعیین می­کند صاحبان آن رشته تا کجا پیش خواهند رفت. آنچه که در این نشست­ ها مورد نظر است این است که جایگاه صنعت بسته­ بندی برای اهالی آن روشن شود. جایگاه صنعت بسته ­بندی در ایران به هیچ وجه مناسب نیست و باید ارتقا پیدا کند. این تغییرات اول باید به لحاظ ذهنی یعنی آگاهی بخشی باشد. تجربه کاری ثابت کرده است هرگاه به این مسایل خوب می­ رسیم کل رفتارها هم تغییر می­ کند. زمانی که بدانیم جایگاهی را نداریم و بخواهیم به آن جایگاه بریم باید مراحل انتقال را به تدریج طی کرده و این تغییرات را بپذیریم. از این تغییرات ویژگی­ های مهمی را طلب می­ کنیم:

  • بتواند در مقابل مخاطرات و در مقابل تغییرات ما را محافظت کند. مخاطرات خطراتی است که در اختیار ما نیست برای مثال ما نمی ­دانیم چه زمانی و کجا جنگ می­ شود، بحران مالی چه زمانی رخ خواهد داد و … . حال که ما عضو سازمان جهانی بسته­ بندی (WPO) شده ­ایم با خطرات بیشتری مواجه خواهیم شد. برای رویارویی با خطرات باید ظرفیت­ هایمان را افزایش دهیم و این خود یک تغییر است مانند تغییرات نوع الگوی مصرف، تغییرات تکنولوژی، تغییرات مصرف کالاهای وارداتی دیگر نمی­ توان مثل قبل
    بسته­ بندی را انجام داد به روش و سیستم دیگری نیاز است. در ضمن به یاد داشته باشیدکه نمی­ توانیم اطلاعات و تجربیات گذشته را دور بریزیم و دوباره از اول سرمایه­ گذاری کنیم.
  • ما را به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی برساند زیرا هدف ما رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی است. نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی یعنی ظرفیت یک کارخانه ظرف ۸ سال باید دو برابر شود. کشور غیر مردم و فعالانش چیز دیگری نیست. هدف بزرگ شدن است و این بزرگ شدن گاهی با داخل است گاهی با خارج. برای اینکه بتوانیم اوضاع را متعادل کنیم حتما باید به بخش خارجی توجه کنیم پس باید جهانی فکر کنیم.

واقعیت دیگر این است که بیش از ۵۵ درصد ایرانی­ها درآمد سرانه بالای ۲۰ هزار دلار دارند، این یعنی یک بازار مصرف بسیار بزرگ. وقتی از مصرف روزانه صحبت می­کنیم در واقع از بسته­ بندی صحبت کرده ­ایم بنابراین صنعت بسیار مهمی است.

آلودگی محیط زیست از مسایل بسیار مهم است که از این به بعد بسیار به آن توجه خواهد شد. بسته بندی از جمله مواردی است که می تواند از آلوده کننده های محیط زیست باشد و بالعکس، در این راستا مواردی چون خود مواد، تاثیری که می گذارد، نگهداری مواد، فرهنگی که منتقل می کند نیز بسیار مهم می باشد و تغییرات آنها باید دانش بنیان باشد. در نمایشگاه آب و خاک و غذای ایتالیا، میلان در سال گذشته میلادی، یکی از کارگاه هایی که تشکیل شد فروشگاه آینده بود.

آلودگی محیط زیست از مسایل بسیار مهم است که از این به بعد بسیار به آن توجه خواهد شد. بسته­ بندی از جمله مواردی است که می­ تواند از آلوده­ کننده­ های محیط زیست باشد و بالعکس، در این راستا مواردی چون خود مواد، تاثیری که می­ گذارد، نگهداری مواد، فرهنگی که منتقل می­ کند نیز بسیار مهم می ­باشد و تغییرات آنها باید دانش بنیان باشد. در نمایشگاه آب و خاک و غذای ایتالیا، میلان در سال گذشته میلادی، یکی از کارگاه­هایی که تشکیل شد فروشگاه آینده بود.

این فروشگاه اشاره به بسته ­بندی دیجیتال داشت.

بنابراین بسته ­بندی به این شکل نخواهد بود و از روی بسته ­بندی بتوان گفت کجا ساخته شده، کی ساخته و از چه موادی ساخته شده، اثر محیط زیست در شرایط آن چه بوده و  … .

مشکل اساسی در همکاری است. مردم روزمره نگاه می­کنند. کسی که کار بزرگ می­کند کار کوتاه مدت نمی­ کند بلکه کار بلند مدت می­ کند. کسی کار درست انجام می ­دهد برای ایستادن که حرکت نمی ­کند بلکه می ­خواهد بعد از رسیدن به ساعت شروع (زمانی که بعد از مدتی طولانی می­توان به آن می­توان رسید) نقطه توسعه ­اش را آغاز خواهد کرد. بیایید در شان خودمان رفتار کنیم، در هر کاری یک عده معدودی اول می­شوند که امر مهمی نیست بلکه مهم این است که چه کسی تا آخر راه می­ماند. کسی که اصولی عمل می ­کند پایداری بیشتری دارد. از چه می­ترسید؟ مهمترین ترس این است که در حال از دست دادن عمرمان هستیم و مطمئنا اگر هوای همدیگر را داشته باشیم و با یک روش اصولی حرکت کنیم، نخواهیم افتاد. مطمئنم شما جز گروه­ هایی خواهید بود که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی در کشور پیاده میکنید. انشاا.. که ایران بتواند جایگاه خودش را برگرداند و ایرانی­ ها بتوانند با افتخار در همه این زمینه­ ها حرکت کنند.

آنچه که در این نشست ها مورد نظر است این است که جایگاه صنعت بسته بندی برای اهالی آن روشن شود. جایگاه صنعت بسته بندی در ایران به هیچ وجه مناسب نیست و باید ارتقا پیدا کند.

کیت پیرسون دبیرکل سازمان جهانی بسته بندی WPO

سازمان بسته بندی ایران به عنوان عضوی در سازمان جهانی بسته بندی می تواند حرکت بسیار شتابانی را داشته باشد، و گام های رو به جلو بردارد.

P.F040

عرض تشکر و سپاسگزاری و خوشبختی از دعوتم به ایران دارم. دوستیم را با شما دوستان عزیز تجدید می­ کنم همان دوستی که از پارسال شروع شد. سال گذشته که به ایران آمدم، از من می ­پرسیدند ” اینقدر شهامت داری که به ایران بروی؟”، اما زمانی که به کشور خودم افریقای جنوبی برگشتم حقیقت ایران را گفتم و خوشحالم که اینجا هستم و از اتحادیه بسته­ بندی ایران و به طور کلی از صنعت بسته ­بندی حمایت می­ کنم. اعتراف می­ کنم که اتحادیه بسته ­بندی ایران سرعت بسیار خوبی را گرفته است. سال گذشته در میلان ایران به سازمان بسته ­بندی جهانی پیوست و باعث خوشبختی است که سازمان بسته ­بندی ایران عضو این سازمان شود. هر کشوری مجاز است تنها یک کشور را به WPO معرفی کند و این کاری است که ما  کرده ­ایم. ما چشم انتظار همکاری­ های سازمان بسته ­بندی ایران با سازمان بسته­ بندی جهانی هستیم. برایم جای تعجب بود که ایران در این مدت در حوزه ساخت و ساز چقدر پیشرفت کرده و از خودم می ­پرسم خب پس جایگاه بسته ­بندی کجاست. یکی از پدیده­ های مهمی که در دنیا در حوزه صنعت ساخت و ساز در حال اتفاق افتادن است، پدیده ه­ای است که ما به آن پدیده شهرسازی گوییم. سوال اینجاست که عضویت در WPO چه معنا و جایگاهی دارد. گام اول مقدمه آن است و آن یک مقدمه بین ­المللی است. تشکل بسته ­بندی ایران می­تواند یک مقدمه بین­ المللی را به سازمان جهانی بسته­ بندی ارائه کند. تصور می­ کنم که سازمان بسته ­بندی ایران به عنوان عضوی در سازمان جهانی بسته ­بندی می ­تواند حرکت بسیار شتابانی را داشته باشد، و گام­ های رو به جلو بردارد.

برای من جای تعجب و شگفت انگیز بود که ایران در همین مدت در صنعت بسته بندی موفقیت و پیشرفت خوبی داشته باشد. کارهایی که ایران در حوزه صنعت بسته بندی انجام داده سبب معرفی جایگاه خودش به سازمان جهانی بسته بندی شده است. لذا عضویت در WPO یک جایگاه جهانی را در پی دارد و این می تواند حتی در حوزه آموزش صنعت بسته بندی هم موثر باشد.

برای من جای تعجب و شگفت ­انگیز بود که ایران در همین مدت در صنعت بسته­ بندی موفقیت و پیشرفت خوبی داشته باشد. کارهایی که ایران در حوزه صنعت بسته­ بندی انجام داده سبب معرفی جایگاه خودش به سازمان جهانی بسته ­بندی شده است. لذا عضویت در WPO یک جایگاه جهانی را در پی دارد و این می­تواند حتی در حوزه آموزش صنعت بسته ­بندی هم موثر باشد. خوب است بدانید که در اوت سال کنونی اعضای WPO برای برگزاری آموزش به ایران می­ آیند لذا همگان می­توانند از این فرصتی که WPO می ­دهد نهایت استفاده را ببرند. جایگاه و نقش اعضای WPO متفاوت است لذا می­توانیم از توصیه­ ها و آموزش­ ها در صنعت بسته­ بندی آمریکا، انگلیس و چه بسا هند هم چیزهایی را یاد بگیریم. سازمان ما برای اعضای خودش یک آموزش ضمن خدمت نیز ارائه می­ کند و شما هم می­ توانید اعضای خودتان را برای این دوره آموزشی اعزام کنید. یکی از فرصت­ های مغتنمی که در WPO ارائه می­ دهد این است که سخنرانان شما را به همایش­ های بین­ المللی دعوت کنیم که  WPO میزبان آنهاست. خوب است که این نکته مهم را بدانیم WPO از ابتدا تا آخر روند بسته ­بندی همراه است نه فقط در یکی یا قسمتی از روند.

راجع به قسمت­های مختلف آموزش بسته­ بندی صحبت کردیم و این باعث خوشحالی است کسی با بخش­ های آموزش عالی، دانشکده­ ها و مراکز آموزش قراردادهای تفاهم برای آموزش امضا کند. فقط تسهیلات آموزشی را ارائه نمی ­دهیم بلکه تسهیلاتی که سبب انگیزش شود را نیز ارائه می­دهیم. تلاش می­کنیم آنچه که در قالب صنعت بسته ­بندی جهانی ارائه می­شود کامل باشد. توجه کنید که سازمان بسته­ بندی ایران است که ایران استار را برگزار می­کند. خوب است که بدانید من عضوی از WorldStar هستم ستاره جهانی در صنعت بسته ­بندی. خوب است که به اطلاع شما برسانم WorldStar در صنعت بسته ­بندی یک ارتباط مستقیم با ایران استار دارد. سال گذشته در نشست بوداپست ما WorldStar را جشن گرفتیم و به ۱۲۰ نفر از کشورهای مختلف در بخش WorldStar جایزه دادیم. عضویت سازمان بسته­ بندی ایران در WPO این امکان را فراهم کرد که با همه اعضا در نقاط مختلف جهان در ۵ قاره ارتباط برقرار کرده، داشته ­های خودشان را تبادل کنند و از آنها چیزهایی را یاد بگیرند. همه شما راجع به توسعه پایدار چیزهایی می­دانید و من خودم مدل کنونی توسعه پایدار را خیلی دوست دارم. توسعه پایدار مدرن تاکید بر آنچه ما می­خواهیم، می­کند. چشم انداز WPO ،کیفیت بهتر در زندگی از طریق بسته ­بندی بهتر برای افراد بیشتر است، آیا این عجیب است؟ زندگی خیلی کوتاه است، چرا کاری نکنیم که دیگران از وجود ما خوشحال باشند. رسالت WPO این است که زندگی شاد و خوبی برای مردم فراهم کند و باعث خوشحالی دیگران شود. بسته­ بندی به معنای واقعی خودش اصلا جز مواد زاید نیست بلکه چیزیست که می­توانیم حتی خود آن بسته ­بندی را بفروشیم. همه ما در مناطق مسکونی که زندگی می­کنیم دیدیم که اگر بسته ­بندی در سطح کیفی خودش نباشد می­شود به عنوان زباله­ ای در طبیعت نگاهش کرد. آن چیزی که چالش امروزه در کره زمین است، این است که هنوز یاد نگرفتیم چطور بازیافت کنیم و از یک چیز دوباره استفاده کنیم یا مقدار آن را از لحاظ حجم کاهش دهیم. راجع به کره زمین و مردم صحبت کردیم چه چیزی این وسط حلقه مفقوده است؟ سه تا P، مردم، سیاره کره زمین و سود مادی. به یاد داشته باشیدکه موضوع توسعه پایدار بی­ارتباط به مبانی اقتصادی نیست. پایان صحبت­ هایم می­خواهم از دستندرکاران صنعت بسته­ بندی ایران برای این شتاب و سرعتی که داشتند و برای ارتباطی که با سازمان جهانی بسته­ بندی برقرار کردند، تشکر بکنم. متشکرم که من را به ایران و این جشنواره دعوت کردید و مطمئن هستم که شما سال­های طلایی را در پیش رو خواهید داشت.

توجه کنید که سازمان بسته بندی ایران است که ایران استار را برگزار می کند. خوب است که بدانید من عضوی از WorldStar هستم ستاره جهانی در صنعت بسته بندی. خوب است که به اطلاع شما برسانم WorldStar در صنعت بسته بندی یک ارتباط مستقیم با ایران استار دارد. سال گذشته در نشست بوداپست ما WorldStar را جشن گرفتیم و به ۱۲۰ نفر از کشورهای مختلف در بخش WorldStar جایزه دادیم.

دکتر میرخان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پیکره

عضویت ایران در WPO و APF، دو تشکل بزرگ جهانی، این امکان برای ایران بوجود آمد که بتواند از طریق این دو سازمان سهمی از بازار جهانی برای خود کسب بکند.

P.F015

خداوندا به ما سعه صدر و نگاهی گسترده و جهان­بین عنایت فرما تا بتوانیم دنیایی را که به ما عنایت فرمودی دنیای بهرور و برمبنای خواسته­ های متعالی که برای ما پیش­بینی کرده ­ای بسازیم. آنچه که در شرایط فعلی حایز اهمیت بالایی است حلقه ارزش افزوده و ایجاد اشتغال پایدار در کشور ماست. ما در دوره ­ای از فروش نفت خام بیرون آمدیم و ارزش آن را با ایجاد مجتمع­ های پتروشیمی بالا بردیم، یک مرحله به ارزش افزوده کشور اضافه کردیم این امکان بهترین موقعیت را برای کشور ایجاد کرده تا بتوانیم در ضمینه­ های دیگر توسعه اشتغال بدهیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم. امروز در مرحله پسابرجام و وارد شدن به مرحله جدید تعامل جهانی به طور قطع ما نیاز به تعامل­ ها و همکاری با نهادهای بین­ المللی داریم، در این زمینه با عضویت ایران در WPO و APF، دو تشکل بزرگ جهانی، این امکان برای ایران بوجود آمد که بتواند از طریق این دو سازمان سهمی از بازار جهانی برای خود کسب بکند و وارد بازار جهانی شود.

با بسته بندی صحیح حفظ ثروت را در کشور نهادینه خواهد شد.

تولیدات ما در داخل کشور خوشبختانه از لحاظ کیفیت قابل رقابت است اما از لحاظ عرضه قابل رقابت نیست. باید محصولاتی را که با کیفیت بالا تولید می­کنیم به صورت مناسب­ تری عرضه کنیم. حلقه مفقوده ما بسته ­بندی است و آن ظرفی است که مظروف خود را در داخل آن قرار می­دهیم. با اتفاقی که امروز در کشور در حال به وقوع پیوستن است، هدف ما تکمیل و بهینه­ سازی این حلقه مفقوده است، به طوری که این امکان بوجود آورد که اگر سهمی از بازار جهانی به ما انتقال پیدا کرد این سهم پایدار بوده و به راحتی از دست نرود. جشنواره برترین­ های بسته­ بندی و حضور آقای پیرسون، دبیرکل WPO در اینجا اهمیت این موضوع را شکل می­دهد، تلاش­هایی که در طول ۲ سال گذشته به وقوع پیوسته، کمک­ هایی که آقای دکتر نوراله­ زاده در این زمینه به ما کردند، کمک­ هایی که دکتر سپهری از بخش تامین اجتماعی و وزارت کار و رفاه اجتماعی به ما کردند عملا این شاکله را در حال پویایی قرار داده است و به جایی رسیده که ما در این جمع برای اولین بار سرنوشت و آینده این صنعت را رقم می­زنیم. من از تمام تشکل­ های موازی دعوت می­کنم که به ما و این تشکل بپیوندند و کمک کنند که این حرکت را پویاتر، قوی­تر و سریع­تر به هدف نزدیک کنیم. با این حرکت ما حفظ ثروت را در کشور نهادینه خواهیم کرد، بوسیله بسته­ بندی صحیح و به وسیله حرکت صحیح در این جهت می­توانیم جلوی ضایعات و پرت کالاهای تولیدی خودمان را در مسیر حمل و نقل و در جابجایی تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی بگیریم.  این یک حرکت بسیار بسیار ارزشمند است و امیدواریم که با این کمک فراگیر، همگی بتوانیم به این هدف خودمان نائل بیاییم.

P.F043

این مراسم در تاریخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۵ این مراسم با حضور حامیان و اعضاء اصلی شورای سیاست گذاری صنعت بسته­ بندی در سالن کنفرانس شماره یک اداری نمایشگاه بین المللی تهران با کنداکتور برنامه  به شرح ذیل برگزار گردید.

زمان شروع کنداکتور جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی مدت
۰۰ : ۹ شروع برنامه  ۹ تا ۱۰  (موسیقی، تیزر بسته بندی، پذیرایی) یک ساعت
۰۰ : ۱۰ شروع رسمی برنامه (قرآن، پخش سرود ملی با تصویر) ۱۰ دقیقه
۱۰ : ۱۰ شروع و اعلام برنامه توسط مجری ۱۰ دقیقه
۲۰ : ۱۰ سخنران اول : ریاست محترم شورای سیاست گذاری صنعت بسته ­بندی جناب آقای دکتر آقامحمدی ۲۰ دقیقه
۴۰ : ۱۰ سخنران دوم :  آقای دکتر میرخان ۱۵ دقیقه
۵۵ : ۱۰ تیزر تاریخچه بسته بندی ۵ دقیقه
۰۰ : ۱۱ سخنران سوم : آقای نوراله زاده ۱۵ دقیقه
۱۵ : ۱۱ سخنران چهارم : خانم شاه دایی ۱۵ دقیقه
۲۵ : ۱۱ پذیرایی بیرون سالن ۱۰ دقیقه
۴۵ : ۱۱ سخنران پنجم : پیرسون (WPO) ۲۰ دقیقه
۰۵ : ۱۲ سخنران ششم : دکتر سپهری/ بخش خصوصی ۲۰ دقیقه
۱۵ : ۱۲ پخش تیزر اصلی ۱۰ دقیقه
۳۰ : ۱۲ سخنران هفتم :  (APF) ۱۵ دقیقه
۴۰: ۱۲ سخنران هشتم : بخش خصوصی ۱۰ دقیقه
۵۰ : ۱۲ اهداء جوایز و عکس یادبود ۲۰ دقیقه
۱۳:۳۰ مراسم افتتاحیه سالن ۲۲ توسط ریاست محترم شورای سیاست گذاری صنعت بسته­ بندی جناب آقای دکتر آقامحمدی و آقای دکتر پیرسون رئیس سازمان جهانی بسته بندی WPO ۲۰ دقیقه
۱۴:۰۰ صرف نهار در رستوان بزرگ ۴۵ دقیقه

65432 6544

 

انعکاس در جراید همایش دومین جشنواره برترین ها در صنعت بسته بندی

341256 7 8

0001 0002 0003 0004 0005 0006 0007 0008 0009 00010 00011 00012 00013 00014 00015 00016 00017 00018 00019 00020 00021 00022 00023 00024 00025 00026 0002700028

Copyright © packagingfestival.ir | Developed by Web Gostar San'at.