درباره مسابقه IRANSTAR

مسابقه طراحی بسته بندی ایران (IRANSTAR)

امروزه با توجه به خیل عظیم محصولات و وجود بازارهای رقابتی رو به رشد، تقاضا در راستای طراحی بسته بندی های متمایز که باعث ایجاد مزیت رقابتی برای محصول شوند نیز رشد فزاینده ای داشته است ، لذا افرادی که در این حوزه تخصص دارند ، همان طراحان بسته بندی ، می بایست نه تنها به گرافیک جذاب بسته توجه کنند بلکه باید عملکردهای بسته از حفاظت و نگهداری محتوی تا تولید محصول ارزان با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی را نیز در طراحی های خود مد نظر قرار دهند.

مسابقه طراحی بسته بندی با هدف شناسایی توان بالقوه وبالفعل ایران در این رشته در راستای ترویج و تقویت کیفیت بسته بندی های محصولات ایرانی و ارائه خلاقیت و نوآوری در طراحی بسته ها اجرا (برگزار) میگردد.

با توجه به عضویت کشور عزیزمان در سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) ، این امکان فراهم آمده است تا توانمندی های طراحان بسته بندی کشورمان در جهان مطرح گردد. لذا یکی ازبخش های جشنواره به مسابقه طراحی بسته بندی (IranStar) اختصاص یافته است.

این مسابقه تنها مسابقه مورد تایید سازمان جهانی بسته بندی (World Packaging Organization) و همچنین اتحادیه بسته بندی آسیا (Asian Packaging Federation) در ایران است ، منتخبین این مسابقه مجوز شرکت در مسابقات منطقه ای و بین المللی را خواهند داشت و بدینوسیله گام های رشد و ترقی در زمینه طراحی بسته بندی توسط استعدادهای کشورمان برداشته خواهد شد و جایگاه محصولات و برندهای ایرانی پیش از گذشته در سطح دنیا تثبیت شده و ارتقا خواهد یافت.

از میان طرح های ارسالی طرح های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته و جوایز متعددی اعطا میگردد،و با حمایت موسسات مالی و اعتباری به برگزیدگان در حوزه ایده کمک هزینه در راستای تولید اختصاص داده خواهد شد. طرح های منتخب جهت شرکت در مسابقه WorldStar و AsiaStar معرفی میگردند.

مسابقه در ۱۰ گروه کالایی که در ذیل آمده است برگزار میشود و طرح های ارسالی توسط داوران بین المللی متشکل از اعضای هیئت مدیره و متخصصین سازمان جهانی بسته بندی (WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا (APF) مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت.

اهداف :

• ارائه فرصت به طراحان و متخصصین در راستای حضور در سطوح بین المللی و نمایش توانمندی ها

• شناسایی استعدادهای موجود در کشور و ایجاد فضایی رقابتی

• ارتقاء دانش در صنعت بسته بندی با پیشتازی در عرصه علم و فناوری

• ارتقاء سطح کیفیت بسته بندی محصولات ایرانی

• ایجاد و تقویت هویت نام تجاری محصولات بسته بندی شده در بازارهای جهانی

مسابقه طراحی در دو حوزه بازار* و ایده در رده های حرفه ای و دانشجویی / دانش آموزی با داوری هیات مدیره سازمان جهانی بسته بندی برگزار گردد.

*منظور از حوزه های بازار بسته هایی می باشد که توسط طراح برای یک شرکت تولیدی طراحی و به تولید انبوه رسیده باشد که باید شرکت کننده در این بخش فرم تأییدیه تولید کننده را نیز تکمیل و ارسال نماید.

Copyright © packagingfestival.ir | Developed by Web Gostar San'at.