برگزاری نشست تخصصی صنعت بسته بندی

برگزاری نشست تخصصی صنعت بسته بندی

سازمان جهانی بسته بندی بیش از نیم قرن پیش با سه هدف توسعه دانش، مهندسی و فن آوری بسته بندی، توسعه تجارت بین الملل و توسعه آموزش و پرورش در بسته بندی، در کشور ژاپن تاسیس شد. طی این ۵ دهه، سازمان جهانی بسته بندی توانسته به حلقه اتصال سازمان ها و تشکل های بسته بندی بیش از ۵۰ کشور دنیا بدل شود و نقشی سازنده در ترویج فرهنگ بسته بندی و تربیت نیروی انسانی کارآزموده در صنایع بسته بندی این کشورها ایفا نماید.

امروزه نام و نشان WPO در صنعت بسته بندی مترادف با کیفیتی ممتاز و استانداردی بی همتاست که موسسات و تشکل های بسته بندی در سراسر دنیا برای پیوستن به آن در رقابتی سخت از یکدیگر پیشی می گیرند. طی سال های متمادی به واسطه فقدان تشکلی جامع در صنایع بسته بندی ایران، ایجاد ارتباطات بین المللی و استفاده از تجربیات و دانش دیگر کشورها در تدوین برنامه های راهبردی بسته بندی، از اهمیت کافی نزد متولیان برخوردار نبوده و از آن جا که  بسته بندی هرگز در میان صنایع  اولویت دار قرار نداشته و صنعتی تجملاتی و غربی پنداشته شده، هر روز بیشتر در لاک خود فرورفته و داخل مرزهای کشور اسیر بوده است.

طی سال های اخیر به ویژه پس از تحریم های اقتصادی و کاهش درآمدهای ارزی، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در اولویت قرار می گیرد و ضرورت نخست این توسعه -صنعت بسته بندی- به کانون توجه متولیان، صادرکنندگان و دولت مردان بدل می شود. در این شرایط، انتقال دانش روز، ایجاد زیرساخت های لازم، تربیت نیروی انسانی و تجهیز واحدهای تولیدی و صادراتی به فن آوری های نوین بسته بندی، نیازهای انکارناپذیر در فرآیند توسعه صنعت بسته بندی است. بدیهی است با اقدامات صورت پذیرفته برای فضای ایجاد شده در پسا تحریم که می تواند یکی از مولفه های موثر دراین حوزه توجه موثربه صنایع بسته بندی ایران باشد .

با اقدامات زیر ساختی در جشنواره برترین های صنعت بسته بندی که با هدف تسریع فرآیند توسعه این صنعت بنا نهاده شد . با تدوین برنامه ای جامع برای نیل به  توسعه و تعالی صنعت بسته بندی تلاش های فراگیری صورت پذیرفت که خروجی این تلاش ها ی سازمان یافته عضویت در WPO و  APF را محقق نمود تا از طریق تعامل با این سازمان ها ضمن انتقال دانش و علم روز، بتوان از تجربیات تشکل ها، سازمان ها و موسسات عضو سازمان جهانی بسته بندی از سراسر دنیا به بهترین شیوه بهره برداری نمود.

برطرف ساختن ضعف های بزرگ صنعت بسته بندی ایران، فقدان دانش روز، عدم وجود افراد تحصیلکرده و کارآزموده بسته بندی به میزان نیاز در این صنعت و محدود بودن صنعت بسته بندی در مرزهای کشور، با عضویت کشور عزیزمان ایران  در WPO و APF راه حلی شایسته و عملی را می توان جستجو نمود. دومین دوره جشنواره برترین های صنعت بسته بندی با ساختاری بسیار متفاوت از آن چه در جشنواره های داخلی به چشم می خورد، در شاخه های متنوع در خردادماه ۹۵ برگزار خواهد شد.

این جشنواره بین المللی با حضور سازمان ها و تشکل های بسته بندی کشورهای منطقه ای و بین المللی، دروازه ای ست به سوی تجارت فرامرزی و فرصت مغتنمی ست برای طرح مسایل و معضلات و یافتن پاسخ های عملی و کاربردی.

برگزاری نشست تخصصی صنعت بسته بندی

در راستای عضویت کشور ایران در سازمان جهانی بسته بند ی(WPO) و اتحادیه بسته بندی آسیا(APF) در سال ۱۳۹۴ و با توجه به حضور اعضائ هیئت مدیره سازمانهای مذکور در خرداد ماه ۱۳۹۵ در نمایشگاههای بین المللی تهران برای نهادینه نمودن موفقیت مذکور برای استفاده از فرصت بدست آمده در این رویداد ملی، روز دوشنبه ۱۰ اسفند جلسه ای با عنوان نشست فعالان صنعت بسته بندی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.در جریان این نشست که با حضور فعالان بخش خصوصی و دولتی صنعت بسته بندی برگزار شد بر ضرورت حمایت از حضور ایران در WPO و APF  تاکید گردید.شرکت کنندگان ضمن حمایت شرکت خود در مذاکرات و نشست های تخصصی و برگزاری سه کمیته علمی/ اجرائی/ اطلاع رسانی در دبیرخانه، حمایت و حضور خود در جشنواره ۱۳۹۵را  اعلام نمودند؛ قرار است این جشنواره در خرداد ماه ۹۵ در چهار بخش همایش/ کارگاه/ نمایشگاه/ و مسابقه طراحی برگزار شود.

ضرورت ایجاد دانشکده کارآفرینی بسته بندی

دکتر مظفر

دکتر مظفر معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف همانند جلساتی نظیر نشستی که در اردیبهشت امسال (۹۴)  قبل از عضویت کشورمان در سازمانهای جهانی بسته بندی در آن دانشگاه برگزار شده بود و ایشان حضور داشتنئد مجددا  بر ایجاد تشکل ها و مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه صنعت بسته بندی تاکید کرد و افزود: این صنعت می تواند اقتصاد و کارافرینی کشور را متحول کند.

وی بیان نمود که دانشگاه صنعتی شریف حمایت خود را از فعالیت های علمی در این خصوص اعلام می دارد.

کمک به صنعت بسته بندی، کمک به اقتصاد ملی و کمک به اشتغال و کارآفرینی است.

عضویت در سازمان جهانی دروازه ای است به سوی تجارت فرامرزی

افشین فخر دبیر نشست فعالان صنعت بسته بندی در دانشگاه صنعتی شریف، نیز گفت: امروزه نام و نشان WPO در صنعت بسته بندی مترادف با کیفیتی ممتاز و استانداردی بی همتاست که موسسه ها و تشکل های بسته بندی در سراسر دنیا برای پیوستن به آن در رقابتی سخت از یکدیگر پیشی می گیرند.

فخر با اشاره به برطرف ساختن ضعف های بزرگ صنعت بسته بندی ایران، گفت: فقدان دانش روز، کمبود افراد تحصیلکرده و کارآزموده در زمینه بسته بندی و محدود بودن صنعت بسته بندی در مرزهای کشور، با عضویت ایران در WPO و APF به شیوه ای شایسته و عملی برطرف می شود.
وی ادامه داد: دومین دوره جشنواره برترین های صنعت بسته بندی با ساختاری بسیار متفاوت از آن چه در جشنواره های داخلی به چشم می خورد، در بخش های متنوع در خردادماه ۹۵ برگزار خواهد شد.

دبیر جشنوار برترین ها در صنعت بسته بندی اضافه کرد: این جشنواره بین المللی با بازدید سازمان ها و تشکل های بسته بندی کشورهای منطقه ای و بین المللی، دروازه ای است به سوی تجارت فرامرزی و فرصت مغتنمی است برای طرح مسائل و معضلات و یافتن پاسخ های عملی و کاربردی تا با مشارکت و حضور موثر، از دنیای مدرن و فن آوری های نوین بسته بندی و ارتباط با سازمان های بسته بندی به بهترین شیوه بهره برداری کرد.

گفتنی است آلفرد پیرسون دبیر سازمان بسته بندی جهانی (WPO) شخصا از عضویت ایران سازمان بسته بندی جهانی حمایت کرده و اعلام کرده است : بسته بندی در توسعه پایدار جوامع نقش تعیین کننده دارد و ایران می تواند با داشتن ظرفیت ها و بستر فراوان یکی از اعضاء فعال و تاثیرگذار این سازمان باشد.

بخش خصوصی محور توسعه صنعت بسته بندی است

دکتر سپهری

دکتر سپهری معاون وزیر و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی بسته بندی گفت: کمک به صنعت بسته بندی، کمک به اقتصاد ملی و کمک به اشتغال و کارآفرینی  است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی بیان نمود: این موسسه از برگزاری کارگاههای تخصصی با نظارت و حضور اساتید سازمان جهانی بسته بندی در راستای توسعه منابع انسانی و تربیت نیروهای متخصص حمایت می نماید.ضمنا با توجه به جایگاه ویژه جشنواره خرداد ماه ۱۳۹۵ که با حضور هیئت مدیره سازمان جهانی برگزار میگردد نیز حمایت موثر می نماید.

ایشان با تاکید بر اینکه محور فعالیت در موضوع صنعت بسته بندی باید تشکل خصوصی باشد و دولت نیز حمایت کند تاکید کرد: بسته بندی اولین شناسه مهم برای محصول است که دارای محورهای گوناگون می باشد که شامل : طراحی، سهولت در استفاده، جذابیت گرافیکی، حفاظت و شناخت فرهنگ و هویت جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نورا..زاده مدیرعامل صندوق مهر امید نهاد ریاست جمهوری

صندوق به فعالان صنعت بسته بندی تسهیلات مالی می دهد

 03

اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست تخصصی صنعت بسته بندی در محل دانشگاه شریف، گفت: صندوق کارآفرینی امید به فعالان حوزه صنعت بسته بندی در ارتباط با ارائه توانمندی های خود در نمایشگاه تخصصی و حضور در دوره های بین المللی و مسابقه طراحی شرکت می کنند با هدف افزایش ارزش افزوده صادرات محصولات تولیدی حمایت مالی می نماید.

وی یادآورشد: ۳۵ درصد ارزش افزوده یک محصول از بخش طراحی، تحقیق و توسعه حاصل می شود و ۲۵ درصد نیز به مرحله ساخت برمی گردد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه سهم ارزش افزوده در صنعت بسته بندی اهمیت بالایی دارد، افزود: ۵۵ درصد بازاریابی از طریق بسته بندی مناسب حاصل می شود تا بتواند بازار خوبی را به دست بیاورد.

وی درخصوص تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید نیز گفت: از طراحان در این بخش و یا کسانی که در این حوزه نیاز به حمایت مالی دارند و همچنین افرادی که می خواهند آموزش های مناسب در خارج از کشور در این حوزه کسب کنند، صندوق کارآفرینی امید حمایت می کند.

از طراحان در این بخش و یا کسانی که در این حوزه نیاز به حمایت مالی دارند و همچنین افرادی که می خواهند آموزش های مناسب در خارج از کشور در این حوزه کسب کنند، صندوق کارآفرینی امید حمایت می کند.
دکتر میرخان مدیرعامل شرکت پیکره

اعلام آمادگی کامل برای ارائه ساختارهای مالی و معنوی جهت توسعه منابع انسانی در صنعت بسته بندی توسط مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پیکره

04

دکتر میرخان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری پیکره از ضرورت ایجاد دانشکده بسته بندی در کشور گفت و تاکید کرد: این دانشکده می تواند حلقه خوبی در ارتباط با جامعه علمی و بخش خصوصی و صنعت ایجاد کند.

ایشان ضمن بیان حمایت شرکت پیکره از این جشنواره  و با اشاره به  اینکه وی ارتباط مستقیم با  ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه های بسته بندی و همچنین کارگروه های تخصصی محیط زیست را دارد اعلام نمود که هماهنگی و پیگیری لازم برای ترغیب و تشویق مجموعه های فوق الذکر را بعمل خواهند آورد.

وی همچنین آمادگی کامل برای ارائه مکان فیزیکی و ساختارهای مالی و معنوی برای توسعه منابع انسانی در این حوزه از صنعت را اعلام نمود.

مهندس سنایی مدیرعامل شرکت پتروپک

صنعت بسته بندی تضمین کننده رضایت مشتری است.

 05

مهندس سنایی مدیرعامل شرکت پتروپک نیز با تاکید بر ارتباط دانشگاه و صنعت ، آمادگی خود را برای مشارکت صنایع بالا دستی پتروشیمی و سایر حوزه های بسته بندی برای ترغیب و تشویق در جشنواره خرداد سال ۹۵ که با حضور هیئت مدیره سازمان جهانی بسته بندی محقق می گردد را اعلام نمود.

ضرورت دارد دانشکده بسته بندی در جهت توسعه بازار های هدف، ارتقاء رضایتمندی و تربیت نیرو های متخصص در این حوزه در دانشگاه شریف راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت پتروپک با تاکید بر اینکه در حال حاضر هدف تولید رضایتمندی مشتری است تاکید کرد: ضرورت دارد دانشکده بسته بندی در جهت توسعه بازار های هدف، ارتقاء رضایتمندی و تربیت نیرو های متخصص در این حوزه در دانشگاه شریف راه اندازی شود. ایشان افزودند با توجه به رویکرد مثبت و عملگرای آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت هماهنگی هایی برای مشارکت ایشان در تقویت بنیه اجرایی این موضوع انجام خواهند داد.

مهندس رضازاده رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی

تشکل و همگرایی امکان دریافت مطالبات و درخواست های مربوطه را افزایش خواهد داد.

 06

مهندس رضازاده رئیس اتحادیه سراسری تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی  کشور و مدیرعامل شرکت شرکاء سه گانه نیز ضمن حضور در این نشست بیان داشتند که ایجاد تشکل و همگرایی باعث تقویت توان بخش خصوصی و امکان دریافت مطالبات و درخواست های مربوطه را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اهمیت عضویت در سازمانهای جهانی بسته بندی و جایگاه ویژه صنایع پائین دستی در حوزه بسته بندی افزود ” اینجانب آمادگی کامل و جامع خود از شرکت در رویداد خرداد ۱۳۹۵ را اعلام و ترغیب و تشویق لازم برای حضور فعالان مجموعه ی اتحادیه که بالغ بر تشکل های سازمان یافته در بیش از ۱۵ استان کشور بوده و هر یک از این تشکل ها بطور میانگین بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی را پوشش می دهد را مطرح می نمایم”. ضمنا تاکید مینمائیم با تقویت این تشکل امکان ارائه طرح و لوایح و قوانین برای تقویت صنعت و پیشبرد اهداف صنعتگران نیز بوجود آید.

که ایجاد تشکل و همگرایی باعث تقویت توان بخش خصوصی و امکان دریافت مطالبات و درخواست های مربوطه را افزایش خواهد داد. وی با بیان اهمیت عضویت در سازمانهای جهانی بسته بندی و جایگاه ویژه صنایع پائین دستی در حوزه بسته بندی افزود ” اینجانب آمادگی کامل و جامع خود از شرکت در رویداد خرداد ۱۳۹۵ را اعلام می دارم.

انعکاس برگزاری نشست تخصصی صنعت بسته بندی در فضای مجازی :

 

newspaper01 newspaper02 newspaper03

انعکاس برگزاری نشست تخصصی صنعت بسته بندی در جراید :

 

newspaper04newspaper05newspaper06newspaper07newspaper08newspaper09newspaper10newspaper11newspaper12newspaper13newspaper14newspaper15newspaper16newspaper17newspaper18newspaper20 newspaper21 newspaper22newspaper23 newspaper24

 

Copyright © packagingfestival.ir | Developed by Web Gostar San'at.